Saturday, January 29, 2011

စစ္တုရင္ကစားသမားမ်ား နဲ႔ ့စိတ္ကူးယဥ္အပုိင္းအစမ်ား

ကမၻာ့စစ္တုရင္ ခ်န္ပီယံေဟာင္း စပါစကီးဟာ ခ်န္ပီယံမျဖစ္ခင္ အခ်ိန္တုန္းက ကစားပြဲ တစ္ခုမွာ အရုပ္တစ္ရုပ္ကို အမွတ္မထင္ ကိုင္လိုက္မိပါတယ္။ စစ္တုရင္ ျပိဳင္ပြဲေတြမွာ ကိုင္ေကာင္ေရႊ႕ ဒါမွမဟုတ္ ကစားရုပ္ တစ္ရုပ္ကို ကိုင္မိရင္ အဲဒီ အရုပ္ကိုပဲ ေရႊ႕ရမယ္ ဆိုတဲ့ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း ရွိပါတယ္။ စပါစကီးဟာ အဲဒီ အရုပ္ကို ကိုင္ျပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘယ္အကြက္ကို ေရႊ႕ရမလဲ ဆိုတာကို ၾကည့္ပါတယ္။ အဲဒီ အရုပ္ကို ေရွ႕ကို ေရႊ႕ရင္ အစားခံရမယ္။ ေနာက္ကို ျပန္ေရႊ႕ရင္လည္း သူ႕ရဲ႕ ကစားကြက္ေတြ ပိတ္ကုန္မယ္။ သူဟာ အဲဒီအရုပ္ကို ေလထဲမွာ ကိုင္ေျမွာက္ရင္း စဥ္းစားပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ဘယ္လိုမွ စဥ္းစားလို႕ မရေတာ့တဲ့ အဆံုးမွာ
အဲဒီ အရုပ္ကို ကိုင္လွ်က္နဲ႕ပဲ စစ္တုရင္ ခံုက ထထြက္ သြားခဲ့ ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူဟာ လက္ထဲက အဲဒီအရုပ္ကို လႊတ္ပစ္လိုက္ ပါတယ္။ စပါစကီးဟာ အဲဒီကစားပြဲကို အရွံဳးေပးခဲ့ သလို အဲဒီ ျပိဳင္ပြဲကေနလည္း ႏွဳတ္ထြက္ သြားခဲ့ပါတယ္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ စစ္တုရင္ ကစားခံုကို ျပန္ေရာက္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ စပါစကီးဟာ အဲဒီလို နေမာ္နမဲ့ ကစားကြက္ေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ခဲ့ျပီး ကမၻာ့စစ္တုရင္ ခ်န္ပီယံ သရဖူကို ေဆာင္းႏိုင္တဲ့ အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့ ပါတယ္။

အခ်ိဳ႕ေသာ စစ္တုရင္ ခ်န္ပီယံမ်ားကေတာ့ နည္းနည္း ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ႏိုင္ပါတယ္။ အလီခိုင္ ဆိုတဲ့ စစ္တုရင္ ခ်န္ပီယံေဟာင္းဟာ ကစားပြဲ တစ္ခုမွာ သူ႕ရဲ႕ ျပိဳင္ဖက္ကို မင္းဆီက နယ္ရုပ္တစ္ရုပ္ ျဖဳတ္ေပးရင္ ငါ့လက္သန္းကို ျဖတ္ေပးမယ္ ဆိုျပီး ကမ္းလွမ္း ဖူးပါတယ္။ အလီခုိင္ရဲ႕ နယ္ရုပ္ ေလးရုပ္တိတိ ဘုရင္မ လဲခဲ့တဲ့ ကစားပြဲ တစ္ပြဲဟာလည္း စစ္တုရင္ ေလာကမွာ သမိုင္းတြင္ က်န္ခဲ့ဖူး ပါတယ္။ အလီခိုင္ဟာ ထပ္ဆင့္ ကမၻာ့စစ္တုရင္ ခ်န္ပီယံေဟာင္း တစ္ဦး အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ရံုသာ မကပဲ အလီခိုင္ခံစစ္လို႕ အမည္ရတဲ့ သမရိုးက် ခံစစ္ ေတြကေန ေဖာက္ထြက္သြားတဲ့ ခံစစ္ တစ္မ်ိဳးကို တီထြင္ခဲ့တာ ေၾကာင့္လည္း သူ႕ရဲ႕ နာမည္ တြင္က်န္ရစ္ ခဲ့ပါတယ္။

အေမရိကန္ ႏိုင္ငံရဲ႕ တစ္ဦးတည္းေသာ ကမၻာ့စစ္တုရင္ ခ်န္ပီယံ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေဘာ္ဘီဖစ္ရွာ ကေတာ့ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံေရး လူမွဳေရးေတြမွာ အလြန္ ညံ့ဖ်င္းပါတယ္။ ဖစ္ရွာ ဟာလည္း ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ စစ္တုရင္ သမား တစ္ေယာက္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အလီခိုင္တို႕ ဖစ္ရွာတို႕ရဲ႕ စစ္တုရင္ ေရႊ႕ကြက္ေတြမွာ ၾကည့္ေနတဲ့ သူအားလံုး ရင္သပ္ရွဳေမာ ျဖစ္သြားေလာက္ေစတဲ့ ဆန္းျပားလွပတဲ့ ေရႊ႕ကြက္ေတြ ပါဝင္တတ္ ပါတယ္။

စစ္တုရင္ အားကစားသမား တစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႕အတြက္ ထင္သေလာက္ မလြယ္ပါဘူး။ ထိုင္ခံုတစ္ခံုမွာ မထဘဲ ၄ နာရီ လံုးလံုး ထိုင္ေနျပီး ကိုယ့္ေရွ႕က ကစားခံုမွာ အာရံုစူးစိုက္ ထားရတာ ထင္တာထက္ ပိုျပီး ပင္ပန္းပါတယ္။ ျပိဳင္ပြဲျပီးလို႕ ထိုင္ခံုက ထလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ရွံဳးသည္ ျဖစ္ေစ ႏိုင္သည္ျဖစ္ေစ ရွိသမွ် အားအင္ေတြ အကုန္လံုး ကုန္ခမ္း သြားသလို ခံစားရ တတ္ပါတယ္။ ဒူးခိုင္ေအာင္ ရပ္ႏိုင္ဖို႕ေတာင္ မလြယ္ပါဘူး။ ကမၻာ့စစ္တုရင္ ခ်န္ပီယံေတြကေတာ့ ထိုင္ခံုမွာ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ထိုင္ျပီး အာရံုစူးစိုက္ ႏိုင္ဖို႕ အတြက္ လံုေလာက္တဲ့ က်န္းမာ သန္စြမ္းမွဳမ်ိဳး ရရွိေအာင္ က်န္းမာေရး လိုက္စားေလ့ ရွိၾကပါတယ္။ ကမၻာ့ ခ်န္ပီယံေဟာင္း ဂယ္ရီ ကက္စပါးေရာ့ ဟာ မနက္တိုင္း ၂ နာရီ ၾကာေအာင္ ေရကူးတယ္ လို႕ ဆိုပါတယ္။ ကက္စပါးေရာ့နဲ႕ ကက္စပါးေရာ့ရဲ႕ အရင္ ကမၻာ့ခ်န္ပီယံ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ အနာတိုလီ ကားေပါ့ တို႕ဟာ Red Meat လို႕ ေခၚတဲ့ ေျခေလးေခ်ာင္းသား ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊ အားကစား လိုက္စားျခင္း၊ ေဆးလိပ္ အရက္ လံုးဝ မေသာက္ျခင္း အစရွိတဲ့ က်န္းမာေရး လိုက္စားမွဳေတြကို ျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။

စစ္တုရင္ ကစားသမား တစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႕ ေလ့လာ သင္ယူမွဳေတြလည္း အမ်ားၾကီး လိုအပ္ ပါတယ္။ အဖြင့္ပိုင္း (Opening) ကစားကြက္ေတြ နဲ႕ သီအိုရီေတြ၊ အလယ္ပိုင္း (Middle Game) သီအိုရီေတြ၊ ပြဲသိမ္းပိုင္း (End Game) သီအိုရီေတြကို ေလ့လာ ရပါတယ္။ အဲဒီ သီအိုရီေတြကို ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႕ ေပါင္းစပ္ျပီးမွ စိတ္ကူးဉာဏ္ ကြန္႕ျမဴးျပီး ဗ်ဴဟာဆင္ ကစားရပါတယ္။ ေရွ႕ကို ၂ ကြက္ ၃ ကြက္ ၾကိဳျပီး ေတြးတတ္ရံုနဲ႕ စစ္တုရင္ ကစားသမား ေကာင္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္မလာ ႏိုင္ပါဘူး။ ကက္စပါးေရာ့ ဆိုရင္ ေနာက္လာမယ့္ အကြက္ ၄၀ အထိ ၾကိဳေတြးေလ့ ရွိတယ္ လို႕ ဆိုပါတယ္။

တစ္ခါတုန္းက တစကၠန္႕ကို ေရႊ႕ကြက္ေပါင္း သန္း ၁၀၀ တြက္ခ်က္ ႏိုင္တဲ့ ဒိေသာ့ပ္ (Deep Thought) လို႕ အမည္ရွိတဲ့ အိုင္ဘီအမ္က ထုတ္လုပ္တဲ့ စူပါ ကြန္ျပဴတာနဲ႕ အဲဒီအခ်ိန္က ကမၻာ့စစ္တုရင္ ခ်န္ပီယံ ကက္စပါးေရာ့တို႕ ယွဥ္ျပိဳင္ကစားခဲ့ရာမွာ ကက္စပါးေရာ့က အႏိုင္ရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အိုင္ဘီအမ္က ဒိေသာ့ပ္ကို အဆင့္ျမွင့္ျပီး တစကၠန္႕ကို ေရႊ႕ကြက္ေပါင္း သန္း၂၀၀ တြက္ခ်က္ႏိုင္တဲ့ ဒိဘလူး (Deep Blue) လို႕ အမည္ရတဲ့ စူပါကြန္ျပဴတာကို ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒိဘလူးဟာ ကက္စပါးေရာ့ကို ပြဲတိုင္း ႏိုင္ေအာင္ မထိုးႏိုင္ေပမယ့္ အမွတ္ အသာနဲ႕ အႏိုင္ရခဲ့ပါတယ္။ ကက္စပါးေရာ့က အိုင္ဘီအမ္ကို ေနာက္တစ္ပြဲ ျပန္ထိုးဖို႕ ကမ္းလွမ္းေပမယ့္ အိုင္ဘီအမ္က လက္မခံဘဲ အႏိုင္နဲ႕ ပိုင္းခဲ့ပါတယ္။ အမ်ားစုကေတာ့ အိုင္ဘီအမ္ကို သူတို႕ရဲ႕ စေတာ့ရွယ္ယာေတြ ေဈးတက္ရံု သက္သက္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ ျပိဳင္ပြဲကို လုပ္ခဲ့တာလို႕ စြပ္စြဲခဲ့ပါတယ္။

ဒီေလာက္ အကြက္ေတြ အမ်ားၾကီး တြက္ခ်က္ႏိုင္တဲ့ ကြန္ျပဴတာဟာ ကက္စပါးေရာ့လို ခ်န္ပီယံကို ဘာျဖစ္လို႕ ပြဲတိုင္း ႏိုင္ေအာင္ မထိုးႏိုင္တာလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားစရာ ပါပဲ။ စစ္တုရင္သမား တစ္ေယာက္ရဲ႕ အျမင္နဲ႕ေရာ ကြန္ျပဴတာ ပရိုဂမ္မာ တစ္ေယာက္ရဲ႕ အျမင္နဲ႕ပါ ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ ကြန္ျပဴတာကို သင္ေပးလို႕ မရတဲ့ ကစားဟန္ေတြ ရွိေနတယ္ ဆိုတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ပထမ တစ္မ်ိဳးကေတာ့ အေကာင္ေကြ်း ကစားျခင္း (Sacrifice) ျဖစ္ပါတယ္။ ကြန္ျပဴတာဟာ စစ္တုရင္ ခ်န္ပီယံ ေတြလို အကြက္သာဖို႕ အေကာင္ခ်ေကြ်းေလ့ မရွိပါဘူး။ ကက္စပါးေရာ့နဲ႕ ကစားခဲ့တဲ့ ပြဲမွာ ကြန္ျပဴတာဟာ အကြက္အသာ ရေနတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာင္ ပြဲျပီးဖို႕ အားသြန္ မကစားပဲ လြတ္ေနတဲ့ နယ္ရုပ္ကို ေျပးစားတာ ေတြ႕လို႕ ပရိသတ္ေတြ ပြဲက်ခဲ့ ရပါတယ္။ ေနာက္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ Maneuver လို႕ ေခၚတဲ့ ကြက္လွည့္ကြက္ေျပာင္းပါ။ ကားေပါ့ ဟာ သူ႕ရဲ႕ ကစားပြဲ တစ္ခုမွာ ဘုရင္ရဲ႕ လံုျခံဳေရးအတြက္ ဘုရင္ကို ကစားခံုရဲ႕ ညာဖက္စြန္းကေန ဘယ္ဖက္အစြန္ဆံုး၊ ေနာက္တစ္ခါ ဘယ္ဖက္အစြန္ဆံုးကေန ညာဖက္ အစြန္ဆံုး စသည္ျဖင့္ ေရႊ႕ျပီး အကြက္မနိမ့္ေအာင္ ကစားျပ သြားတာကို ေတြ႕ဖူးပါတယ္။ ကြန္ျပဴတာမွာ အဲဒီလို ကြက္လွည့္ကြက္ေျပာင္း ကစားႏိုင္စြမ္း မရွိေသး ပါဘူး။ အဲဒီလိုမ်ိဳးေတြ ကစားႏိုင္ဖို႕ အတြက္ ကြန္ျပဴတာမွာ ဉာဏ္တု (Artificial Intelligence) နဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ့ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရည္ ပိုင္းမွာ အားနည္း ေနပါေသးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ စစ္တုရင္ဟာ သိပၸံပညာ သက္သက္ မဟုတ္ဘဲ အႏုပညာပါ ပါဝင္ေနတယ္လို႕ အခ်ိဳ႕က ဆိုၾကပါတယ္။

ကက္စပါးေရာ့ကေတာ့ ဒိဘလူး ကြန္ျပဴတာနဲ႕ ယွဥ္ျပိဳင္ကစားတဲ့ ပြဲတစ္ပြဲမွာ ကြန္ျပဴတာက နယ္ရုပ္တစ္ရုပ္ ခ်ေကြ်းတာ ေတြ႕လို႕ အံ့အားသင့္သြား ခဲ့တယ္လို႕ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ကြန္ျပဴတာဟာ တကယ္ပဲ လူလို ေတြးတတ္လာျပီလား လို႕ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္လာပါတယ္။ ကက္စပါးေရာ့ဟာ ဒိဘလူး ကြန္ျပဴတာကို အမွတ္နဲ႕ ရွံဳးနိမ့္သြားျပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ လူသား တန္ဖိုးက်မွဳနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး အျငင္းပြားမွဳေတြ ထြက္ေပၚလာ ပါတယ္။ လူဟာ ကြန္ျပဴတာေလာက္ စြမ္းေဆာင္ရည္ မရွိေတာ့ဘူးလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ ျငင္းခံု လာၾကပါတယ္။ စက္ရုပ္နဲ႕လူ အကျပိဳင္တဲ့ တာရာမင္းေဝရဲ႕ ဝတၳဳ “အေရွ႕ျမိဳ႕ရိုးမွ မိုးေရစက္မ်ား” ဟာ အဲဒီဂယက္ရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ တစ္ခုလို႕ ထင္ျမင္မိ ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ အျမင္အရ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ ဖန္တီးမွဳထက္ ပိုေကာင္းတဲ့ အႏုပညာကို ဖန္တီး ႏိုင္တဲ့ ကြန္ျပဴတာဆိုတာ မေပၚေပါက္ ေသးသေရြ႕ လူသားရဲ႕ တန္ဖိုးဟာ က်သြားမွာ မဟုတ္သလို ကြန္ျပဴတာဟာ လူသားထက္ သာလြန္ေအာင္ ေတြးေခၚ ႏိုင္ဦးမွာ မဟုတ္ေသး ပါဘူး။
http://khinelulu.multiply.com/journal/item/11